چرا کلسیم زیاد مصرف نکینم ؟مطلب ارسالی ازhemn ghaderi
کیست تخمدان.شرکت تولید عرقیات وگیاهان دارویی کاکامانی
گیاهان دارویی.آموزش درمان.ساخت داروگیاهی

B.150.150.16777215.0.stories.news.2011.calcium Supplements1پزشکان در یک بررسی جدید متوجه شدند که افزایش مصرف کلسیم خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان آمریکایی ـ آفریقایی تبار افزایش می‌دهد.

 

 

این نژاد از مردان آمریکایی به دلایل ژنتیکی می‌توانند املاح معدنی را خوب جذب کنند.

دکتر گری جی، شوارتز استادیار بیولوژی سرطان، اورولوژی و علوم بهداشت عمومی انستیتو ویک فارست در این باره تأکید کرد: ما از مدت‌ها پیش می‌دانستیم که رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی کلسیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است اما علت این ارتباط تاکنون مشخص نشده بود.

به گزارش سلامتستان به نقل از روزنامه بلومبرگ، دکتر شوارتز و دستیاران وی از دانشکده پزشکی کک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و انستیتو پیشگیری از سرطان کالیفرنیا روی ۷۸۳ مرد آمریکایی آفریقایی تبار که در سانفراسیسکو و لس‌آنجلس زنددگی می‌کردند مطالعه کردند. در این مدت ۵۳۳ نفر از این مردان به سرطان پروستات مبتلا بودند.

نتایج آزمایشات تأیید کرد مردانی که بیشترین میزان مصرف کلسیم را دارند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند و احتمال بروز سرطان پیشرفته در این مردان نیز بالاتر است.

در این بررسی‌ها معلوم شد اگر ژنوتیپ این مردان از گونه‌ای باشد که جذب کلسیم را در آن‌ها افزایش دهد، احتمال سرطان نیز تشدید می‌شود در حالی که در مردانی که ژنوتیپ آن‌ها باعث کاهش جذب کلسیم می‌شود، ۵۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به این سرطان بویژه نوع پیشرفته آن هستند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : 6 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط
آخرین مطالب